Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Πολυτελείς σουίτες που γέμισαν χωρίς εκπτώσεις

Τρεις ξενοδόχοι εξηγούν πώς κατάφεραν να κερδίσουν πελάτες εν μέσω κρίσης

Είναι πανάκριβα, απευθύνονται σε γερά πορτοφόλια και δεν γνωρίζουν τις συνέπειες της κρίσης. Πρόκειται για ξενοδοχεία που αποτελούν την «εξαίρεση» σε μια δύσκολη τουριστική περίοδο για τη χώρα. Τα περισσότερα από τα ελληνικά ξενοδοχεία άλλωστε αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε σημαντικές εκπτώσεις στην τιμή με στόχο την προσέλκυση πελατείας. Αυτό ήταν και το μόνο «όπλο» των ξενοδόχων απέναντι στην αρνητική δημοσιότητα της χώρας στο εξωτερικό, στα επεισόδια και στις απεργίες που επιδείνωσαν την ανάσχεση των κρατήσεων, στα λιγοστά μέσα προβολής αλλά και στις έντονες πιέσεις των tour operators για προσφορές, με αρνητικές συνέπειες στα έσοδα.
Ποιότητα και παροχές
«Προσπαθούμε πάντα να βελτιώνουμε την ποιότητά μας», σημειώνει ο κ. Κ. Ψύχας, γιος του ιδρυτή του πολυτελούς συγκροτήματος «Ρerivolas» στην Οία της Σαντορίνης. «Δεν είναι η πρώτη κρίση που περνάμε» δηλώνει και εξηγεί ότι το ξενοδοχείο «είχε πάντα ζήτηση». Εφέτος δεν έγιναν εκπτώσεις ή προσφορές. «Δεν αυξήσαμε τις τιμές» υπογραμμίζει επίσης, προσθέτοντας ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πρόκληση αυτή την περίοδο. «Οταν κατεβάζουμε τις τιμές, σημαίνει ότι παλαιότερα δεν ήταν πραγματικές·ότι δεν άξιζε ποτέ το προϊόν αυτή την τιμή». Σπεύδει όμως να συμπληρώσει ότι οι εκπτώσεις συνδέονται «με το τι εξαρτήσεις έχει η κάθε μονάδα και κατά πόσο έχει ανάγκη τον τζίρο» (για δάνεια ή κόστη).
Από την άλλη, σημειώνει ότι ενισχύθηκαν οι παροχές και αναβαθμίστηκαν οι υπηρεσίες «για να υπάρχει περισσότερο value for money στο προϊόν» και διαχωρίζει την επιχείρηση από τα μεγάλης κλίμακας ξενοδοχεία. «Ολα τα μικρά ξενοδοχεία θα δουλέψουν καλά όταν ελέγχουν το μέγεθος και την ποιότητα» εξηγεί και προσθέτει ότι το συγκρότημα έχει 28 άτομα προσωπικό για τις 20 σουίτες, ενώ διαχειρίζεται απευθείας τις κρατήσεις.

Ακριβό και αυθεντικό
Το συγκρότημα λειτουργεί εδώ και 28 χρόνια και έχει πελάτες κυρίως από Αμερική, Βρετανία, Γαλλία και Ιταλία. Η οικογένεια Ψύχα, με ναυτικές καταβολές και καταγωγή από τη Σαντορίνη, αγόρασε το 1969 μια γειτονιά με υπόσκαφα και τα ανακαίνισε. Η μονάδα απευθύνεται σε πελατεία υψηλού εισοδήματος καθώς οι τιμές κυμαίνονται από 400 ευρώ και ξεπερνούν σε συγκεκριμένες σουίτες τα 1.000 ευρώ. «Είμαστε ακριβοί γιατί η αξία της γης στη Σαντορίνη είναι η ακριβότερη στην Ελλάδα» τονίζει ο κ. Ψύχας. «Δεν απαξιώνεις το προϊόν σου»
Η «προσωπική επαφή» είναι αυτό που διαφοροποιεί το προϊόν, τονίζει ο κ. Χ. Τσιμάρας, επικεφαλής της οικογενειακής αλυσίδας Τsimaras Αrt Ηotels που περιλαμβάνει τα τρία πολυτελή ξενοδοχεία «Ρrimarolia» στην Πάτρα, «Ρerantzada» στην Ιθάκη και «Εmelisse» στο Φισκάρδο της Κεφαλλονιάς. Η ονομασία της αλυσίδας προέκυψε λόγω των έργων τέχνης που κοσμούν τους εσωτερικούς χώρους, ωστόσο πλέον έχει να κάνει με «τον τρόπο που διαχειρίζεται τον κόσμο. Ο,τι προσφέρεται πρέπει να είναι αυθεντικό» λέει ο κ. Τσιμάρας. Πρέπει «να σκέφτεσαι αυτό που θέλει ο πελάτης» σημειώνει και εξηγεί: «Είναι σημαντικό ο επισκέπτης να έρθει και του χρόνου και να μην πάει στην Αίγυπτο ή στην Τουρκία επειδή η συναλλαγματική ισοτιμία είναι καλύτερη».
Αντίθετα όμως με τη γενικότερη εικόνα στην πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων στην επικράτεια, στην Κεφαλλονιά η μονάδα κατέγραψε μικρή άνοδο την εφετινή περίοδο φιλοξενώντας κατά 70% ξένη πελατεία και 30% Ελληνες, χωρίς να αλλάξει τιμολογιακή πολιτική. Η τιμή που ξεκινά από τα 350 ευρώ για ένα δωμάτιο την υψηλή σεζόν δεν άλλαξε όπως στα μεγάλα ξενοδοχεία τα οποία «έπρεπε να γεμίσουν». Μειώνοντας την τιμή «απαξιώνεις το προϊόν σου. Κρατήσαμε σταθερή πολιτική, χωρίς να ανεβάσουμε τις τιμές και κάναμε προσφορές μέσα από τα εργαλεία του ξενοδοχείου» σημειώνει.
Τα μέλη της οικογενείας Τσιμάρα κατάγονται από την Κεφαλλονιά, ξεκίνησαν όμως από την Πάτρα δύο γενιές πριν ως ναυτιλιακοί πράκτορες. Το 1997 αξιοποίησαν ένα κτίριο στην Πάτρα, το 1999 επεκτάθηκαν στην Ιθάκη και το 2000 συνέχισαν στην Κεφαλλονιά, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολούνται και με το real estate. Στα δέκα χρόνια που λειτουργεί η μονάδα στην Κεφαλλονιά, με διακρίσεις τόσο από το κοινό όσο και από ταξιδιωτικούς οργανισμούς, «κάθε ευρώ έχει επενδυθεί πίσω στο προϊόν» τονίζει ο κ. Τσιμάρας και σημειώνει ότι το ξενοδοχείο έχει 60 δωμάτια και 60 άτομα προσωπικό. Εξυπηρέτηση και φροντίδα
Αυτό που έχει σημασία είναι «η φροντίδα για τον φιλοξενούμενο» εξηγεί η κυρία Πετρούλα Στεργίου, ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου «Ρetra» στον Γροίκο της Πάτμου, και προσθέτει ότι ο πελάτης πρέπει «να νιώθει ότι έρχεται να φιλοξενηθεί σε ένα μεγάλο σπίτι». Η χρονιά εφέτος ήταν ακόμη καλύτερη από την περυσινή, παρά τη δυσμενή συγκυρία, με το ξενοδοχείο να έχει πληρότητα και στο τέλος Σεπτεμβρίου καθώς θα λειτουργήσει ως τα μέσα του μήνα. «Δίνουμε μεγάλη σημασία στο προσωπικό και στην εξυπηρέτηση» σημειώνει η κυρία Στεργίου, η οποία διαχειρίζεται το ξενοδοχείο μαζί με τον σύζυγό της κ. Κ. Στεργίου από το 1989. Το ζευγάρι, αν και δεν κατάγεται από την Πάτμο, γνώρισε το νησί κάνοντας διακοπές και αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την επένδυση. «Επενδύουμε κάθε χρόνο στο προϊόν» συμπληρώνει και λέει ότι στόχος είναι οι υψηλές παροχές σε κάθε επίπεδο. Οι τιμές που στη μέση και υψηλή σεζόν ξεκινούν από τα 240 και 295 ευρώ για ένα δωμάτιο αντίστοιχα διατηρήθηκαν σταθερές, όπως σημειώνεται, παρ΄ ότι στο νησί γενικότερα υπήρξαν σημαντικές εκπτώσεις.

Της Χριστίνας Πουτέτση

Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=358019&dt=02/10/2010#ixzz11VIYKyr3

Δεν υπάρχουν σχόλια: