Η Ολυμπία Οδός είναι ο αυτοκινητόδρομος που τελευταίος έκλεισε τον χορό των παραχωρήσεων των εθνικών μας δρόμων. Παρόλα αυτά είναι εκείνος ο δρόμος με τα εντυπωσιακότερα αποτελέσματα.
Οι συμμετέχοντες στην Κ/Ξ είναι η γαλλική Vinci (36%), η γερμανική Hochtief (25%), η J&P Αβαξ (18%), η Αθηνά (3%) και η Ακτωρ Παραχωρήσεις (18%). Σε αυτή τη φάση μεγαλύτερη βαρύτητα έχει δοθεί στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα που θεωρείται δρόμος καρμανιόλα, με πολλούς νεκρούς και τραυματίες κάθε έτος. Επίσης, εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του τμήματος Ελευσίνα–Κόρινθος, της νέας γέφυρας στην Πάχη και του περιφερειακού της Πάτρας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το τμήμα Κιάτο-Πάτρα-Πύργος θα ολοκληρωθεί το 2012 (ενώ το τμήμα μέχρι το Αίγιο θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2011). Η συνολική παράδοση μέχρι την Καλαμάτα προβλέπεται για το 2014, οπότε θα παραδοθεί και το τμήμα Πύργος-Τσακώνα.
Μέχρι σήμερα πάντως, για αυτούς που περνούν τακτικά από εκεί, είναι εντυπωσιακή η εξέλιξη των εργασιών, αφού υπάρχουν αρκετά εργοτάξια σε όλο το μήκος του δρόμου από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Παράλληλα και οι σήραγγες "τρέχουν" με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Συνολικά 19 νέες σήραγγες θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας. Πολύ σημαντική θεωρείται και η σήραγγα Ξυλοκάστρου. Στις εργασίες κατασκευής του άξονα απασχολούνται χίλια άτομα, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο, όταν η κατασκευαστική δραστηριότητα θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ο αριθμός των εργαζομένων εκτιμάται ότι θα αγγίξει τους 4.500.
Στο δια ταύτα, δηλαδή στα διόδια. Η χρέωση των αυτοκινήτων και των υπόλοιπων οχημάτων θα γίνεται με χιλιομετρική απόσταση, που είναι και το πιο δίκαιο σύστημα, αφού ο καθένας θα πληρώνει αναλογικά με την απόσταση που θα διανύει. Σύμφωνα με πληροφορίες, η χρέωση θα κυμαίνεται περίπου σε 0,04€ ανά χιλιόμετρο.
ΠΗΓΗ: ypodomes.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου